۸ مزیت همکاری با آژانس های دیجیتال مارکتینگ

پیش از اینکه به مزیت های همکاری با آژانس های دیجیتال مارکتینگ بپردازیم قصد داریم یک تعریف ساده از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال داشته باشیم.

تعریف دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

ساده ترین تعریفی که میتوان برای دیجیتال مارکتینگ داشت این است :

هر نوع فعالیت بازاریابی که در فضای آنلاین (وب،موبایل و….) صورت بگیرد و با استفاده از ابزارهای الکترونیکی مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

در این مطلب به طور مفصل  به چند مزیت بزرگ همکاری با آژانس های دیجیتال مارکتینگ می پردازیم. از مزیت های اصلی و کلیدی آن میتوان به ارائه گزارش از فعالیت های انجام شده توسط آژانس های بازاریابی دیجیتال، نرخ بازگشت سرمایه،مقرون به صرفه بودن و…  اشاره کرد.

۱.گزارش از فعالیت های انجام شده در بازاریابی دیجیتال

آژانس های دیجیتال مارکتینگ

 

یک آژانس بازاریابی دیجیتال موفق پس از انجام فعالیت های بازاریابی در فضای دیجیتال مثل وب سایت،اپلیکیشن،شبکه های اجتماعی(تلگرام،اینستاگرام،لینکدین و….)گزارش کاملی از فعالیت های خود به صورت آماری و تحلیلی به مشتریان عرضه میکند که این آمار ها میتواند به دسته های زیر تقسیم بندی شود.

آمار های تحلیلی از وب سایت

رشد بازدیدکنندگان،افزایش time on site ،کاهش bounce rate ،آمار هایی از بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو (رشد کلیدواژه های مورد نظر در موتورهای جستجو مثل گوگل) و آمار های بسیاری که به سئو مربوط هست مثل رتبه سایت و صفحات قابل ارائه می باشند.

آمار تحلیلی از شبکه های اجتماعی

افزایش نرخ مشارکت کاربران(لایک ،کامنت و…) ، افزایش اعضا،فالوور در رسانه های اجتماعی مختلف،افزایش نرخ کلیک در رسانه های اجتماعی و اینکه چه پست هایی سبب ایجاد سرنخ شده یا افراد بیشتری را به خود جذب کرده است.

گزارش آماری از ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی نیز یکی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ هست که فعالیت در آن باید به صورت تخصصی صورت بگیرد آژانس های بازاریابی دیجیتال میتوانند آمار کلیک ها و نرخ باز شدن ایمیل ها توسط کاربران و افزایش بانک ایمیل (دریافت ایمیل از کاربران سایت و مشتریان ) را به صورت گزارش ارائه دهند.

گزارش از کمپین های تبلیغاتی

راه اندازی کمپین های تبلیغاتی از فعالیت های مهم در بازاریابی دیجیتال می باشد که شاخه های بسیاری دارد برای مثال میتوان راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی برای فروش زمستانی محصولاتی مثل لباس را نام برد که در آن میتوان به شیوه های گوناگون کمپین را راه اندازی کرد استفاده کرد.آژانس های بازاریابی دیجیتال موفق باید گزارش کاملی از فعالیت های روزانه در طول کمپین و آمار بازدیدکنندگان جدید،فروش ،افزایش اعضا و فالوور ها در شبکه های اجتماعی بدهند.

نمونه هایی که گفته شد تنها بخشی از گزارش هایی است که یک آژانس بازاریابی دیجیتال قدرتمند میتواند در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

۲.نرخ بازگشت سرمایه (ROI)

 

آژانس های دیجیتال مارکتینگ

مسئولیت هر نوع فعالیت تبلیغاتی که صورت بگیرد و منجر به هزینه مالی شود را آژانس بازاریابی دیجیتال بر عهده دارد.هر مبلغی که در کمپین های بازاریابی صورت بگیرد کاملا قابل پیگیری است و می توان اطمینان حاصل کرد که بازگشت سرمایه گذاری خوبی حاصل می شود.آژانس بازاریابی دیجیتال قدرتمند وظیفه، نتیجه جداکثر با صرف هزینه حداقل را برعهده دارد.این نیز یکی از مزیت های بازاریابی دیجیتال هست که اگر افراد متخصص در آن فعالیت کنند میتوانند با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را به عمل آورند.

۳.عدم وابستگی به یک نیرو یا نیروهای خاص

فرض کنید که نیروهایی برای انجام کار های سئو ،تولید محتوا،مدیریت شبکه های اجتماعی،طراحی گرافیکی و…. را استخدام کردید. ابتدا باید بگیم که طبیعتا این امر برای شما هزینه بر خواهد بود که چندین نیرو برای انجام فعالیت های بازاریابی دیجیتال خود داشته باشید و اگر بخواهید تمامی فعالیت ها را بعهده یک یا دونفر بگذارید قطعا کار ها به درستی اجرا نخواهند شد ،بی نظمی در برنامه های بازاریابی مثل تعداد پست های هفتگی در سایت و شبکه های اجتماعی صورت خواهد گرفت و اتفاقات اینچنینی اما  همکاری کسب و کار های کوچک با آژانس های بازاریابی دیجیتال منجر می شود که دیگر با نیروی انسانی در ارتباط نباشید و تمامی نیاز های تان را از یک شرکت که تجربه تمامی فعالیت های بازاریابی دیجیتال  را در همکاری با شرکت های بزرگ و کوچک داشته می خواهد.

۴.مقرون به صرفه بودن

همانطور که پیش از این  گفته شد برای انجام فعالیت های بازاریابی دیجیتال به طور جرفه ای و دریافت نتیجه قابل توجه از تمامی فعالیت ها، کسب و کار ها نیازمند هزینه گزاف برای جذب نیروهای انسانی هستند ولی همکاری با آژانس های بازاریابی از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

۵.تخصصی بودن حوزه دیجیتال

آژانس های دیجیتال مارکتینگ

 

میتوان گفت که بازاریابی دیجیتال یک حوزه جدید و در حال رشد و تکامل است. از همین رو آژانس های بازاریابی دیجیتال با داشتن افراد علاقه مند،با انگیزه و متخصص به خوبی میتوانند کسب و کار ها را تحلیل کرده و آخرین تغیرات را رصد کنند.همین امر منجر به کیفیت بهتر در اجرا وطراحی کمپین ها و مدیریت فعالیت ها می باشد.

۶.شناسایی درست بازار هدف در فضای دیجیتال

شناسایی بازار هدف و انتخاب مخاطبان و مشتریان بالقوه از دقیق ترین و چالش برانگیز ترین فعالیت های بازاریابی می باشد. این امر در تعیین استراتژی و نحوه فروش سرویس و خدمات میتواند کمک بسزایی به یک کسب و کار داشته باشد. وظیفه این شناسایی به عهده آژانس های بازاریابی دیجیتال می باشد که با داشتن تجربه و نیروی متخصص میتوانند به خوبی برای هر کسب و کاری با تحلیل رقبا این کار را انجام دهند.

۷.کار کمتر، بازدهی بیشتر

باتوجه به حجم زیادی از وظایف که هر کسب و کاری در گیر آن است با برون سپاری دیجیتال مارکتینگ به آژانس های مربوطه، کسب و کار ها کار کمتری در این حوزه انجام میدهند اما در مقابل پس از مدتی بازدهی بیشتری را در کسب و کار خود می بینند.

۸.دیدگاه جدید نسبت به کسب و کار خود بدست می‌آورید

شکی در آن نیست که هر کسب و کاری خود را برتر از رقبای خود میداند، اما این دیدگاه یک طرفه است. نیروهای داخلی شرکت قطعا با محدودیت‌هایی در خلاقیت و معرفی بهترین پیشنهادها مواجه هستند.همکاری با آژانس بازاریابی دیجیتال می تواند دیدگاه جدیدی از چگونگی برخورد با بازاریابی امروز به شما بدهد.یک آژانس خوب کاستی‌ها و شکاف‌ها را در استراتژی فعلی کسب و کار نشان می‌دهد و راه‌حل‌هایی برای شما ارائه می‌دهد. بنابراین خوب است که برخی از ایده‌های جدید را توسط برون‌سپاری به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر کسب کنید.

صحبت آخر

اگر شما قصد ارتقا برند خود را دارید و میخواهید کسب و کار خود را توسعه دهید، با توجه به دلایلی که ذکر شده نیاز به همکاری با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر دارید. آژانس دیجیتال مارکتینگ dmteam با داشتن نیروی جوان،پرانگیزه و متخصص و با بهره گیری از روش های مدرن بازاریابی دیجیتال آماده همکاری با کسب و کار ها و ارتقا هرچه بهتر برند و کسب و کار در فضای دیجیتال می باشد.

 

3 پاسخ به “۸ مزیت همکاری با آژانس های دیجیتال مارکتینگ”

  1. هانیه گفت:

    فک کنم برای راهنمایی در زمینه تبلیغات و معروف کردن برند خیلی بتونن کمک کنن

  2. سعید گفت:

    شناسایی بازار هدف و انتخاب مخاطبان و مشتریان بالقوه از دقیق ترین و چالش برانگیز ترین فعالیت های بازاریابی می باشد.
    موافقم چون اگه چشم انداز درست و دقیقی از بازار نداشته باشیم نمیتونیم درست تبلیغات کنیم در ابتدا باید بازار را خوب شناخت و نیاز بازار را بعد در راستای نیاز بازار و مشتری تبلیغات کرد.

  3. مهرداد گفت:

    برای هر کسب و کاری باید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کرد چرا که عصر تکنولوژی است و بازار یابی سنتی خیلی پاسخگو نیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *