گسترش بازاریابی در اینستاگرام با این ۷ ترفند

گسترش بازاریابی در اینستاگرام

گسترش بازاریابی در اینستاگرام

 

گسترش بازاریابی در اینستاگرام

 

امروزه گسترش بازاریابی در اینستاگرام در حال تبدیل شدن به پرطرفدارترین شبکه اجتماعی است که روز به روز کاربران آن در حال افزایش می باشد و اکنون به عنوان رسانه ای کلیدی به جهت بازاریابی و افزایش فروش از آن استفاده می شود.

گسترش بازاریابی در اینستاگرام

در این مقاله سعی داریم تا شما را با این شبکه اجتماعی بیشتر آشنا کنیم و به روش هایی که می توانید به وسیله آن برند خود را به کاربران این رسانه معرفی کنید و مشتریان جدیدی را به سمت برند خود سوق دهید اشاره خواهیم داشت.

بر اساس آخرین آمار بدست آمده و تحقیقات انجام پذیرفته، ۲۵% از کاربران اینترنت در شبکه اینستاگرام دارای حساب کاربری می باشند و اکثر برند های برتر و مطرح دنیا در این شبکه به فعالیت مشغول می باشند.

در این قسمت، به مواردی اشاره خواهیم داشت که با استفاده از آن ها می توانید افراد مورد نظر خود (مشتری هدف) را پیدا کرده و سپس آن ها را با فعالیت های خود آشنا سازید و در انتها به جمع طرفداران برند خود اضافه نمایید.

استفاده از هشتگ

هشتگ، از مهمترین ابزارها برای گسترش بازاریابی در اینستاگرام است که در رسانه های اجتماعی می توان از آن نام برد. با استفاده از هشتگ ها می توان با ایده ها، مفاهیم و صحبت های طیف های مختلفی از مردم آشنا شد و از این طریق، مشتری های هدف خود را پیدا کرد و آنها را با محصولات خود آشنا نمود.

نمونه هایی از هشتگ های پربازدید در اینستاگرام

هنگامی که محتوای جدیدی در رسانه اجتماعی برند شما منتشر می شود، در صورتی که در آن از هشتگ های مناسبی استفاده کنید می توانید به افراد جدیدی که علاقه مند به موضوع مورد نظر شما هستند دسترسی پیدا کرده و آنها را به سوی محصولات خود جذب نمایید. تنها نکته کلیدی که در این رابطه وجود دارد آن است که هنگام انتشار، از هشتگ هایی که بیانگر محصولات و خدمات شما هستند و همچنین به دفعات در این شبکه ها از طرف کاربران جستجو می شوند به خوبی استفاده نمایید.

بخوانید: کجا برای شبکه های اجتماعی مناسب است؟

یکی از روش هایی که از طریق آن می توانید به هشتگ های مرتبط با مطالب و محتوای خود دسترسی پیدا کنید، استفاده از ابزار های رایگان همچون Websta یا Iconosquare می باشد. اساس کار این ابزار ها بدین صورت است که ابتدا کلمات کلیدی مورد نظر شما را دریافت نموده، سپس لیستی از هشتگ های معروف و پرکاربرد را به شما ارائه می دهد که می توانید از هشتگ های ارائه شده در محتوای خود استفاده نمایید.

از فیلترهای اینستاگرام استفاده کنید

به یاد داشته باشید که استفاده از فیلترهای این شبکه اجتماعی برای تصاویر محتوا، می تواند بر میزان تعامل مخاطبین با سایت شما تاثیر بسزایی داشته باشد. اغلب مردم تنها اقدام به انتشار محتوایی می کنند که از نظرشان ایده آل می باشد اما حقیقت امر چیز دیگری است.

بر اساس آخرین نتایج تحقیقی که در این راستا صورت گرفته و منتشر شده است، کاربرانی که هنگام انتشار تصاویر، از فیلترهای معروف این شبکه اجتماعی استفاده نموده اند، با تعداد زیادی نظر روبرو شده و از لایک های بسیار زیادی برخوردار شده اند.

در زمان مناسب محتوا را منتشر کنید

همانند دیگر شبکه های اجتماعی، زمان های شلوغ در این رسانه وجود دارد که به اصطلاح پیک گفته می شود. در صورتیکه با زمان ها و ساعت های شلوغ اینستاگرام آشنا باشید می توانید بهترین زمان را برای انتشار محتوای خود پیدا کرده تا با بیشترین بازخورد روبرو شوید. همچنین می توانید با استفاده از سایت ICONOSQUARE یک گزارش کامل و بهینه از زمان هایی که کاربران با محتوای شما تعامل داشته اند دریافت نموده و از آنالیز آن بهترین استفاده را داشته باشید.

با طرفداران و فالوورهای رقبای خود ارتباط برقرار کنید

می توانید از کاربرانی که دنبال کننده رقبایتان هستند به عنوان مشتریان هدف جدید خود یاد کنید. از آنجاییکه این کاربران در گذشته علاقه خود را به محصولات و خدمات هدف شما نشان داده اند، پتانسیل آن را دارند که طرفدار و فالوور شما و محصولاتتان باشند و به مشتریان درجه یک برند شما تبدیل شوند. تنها کافیست تعامل با آنها را شروع کنید و منتظر به نتیجه رسیدن تلاش خود باشید.

تبلیغات در شبکه های فعال و پربازدید را فراموش نکنید

یکی از موثرترین روش هایی که به جهت افزایش دنبال کنندگان می توانید از آن استفاده کنید، ارتباط با افراد و صفحات تاثیر گذار در اینستاگرام است. سعی کنید با یکی از این افراد تاثیر گذار ارتباط برقرار کرده و از آنها درخواست کنید تا یکی از محصولات و یا خدمات شما را در صفحه خود برای فالوورهایشان معرفی نماید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از این روش بصورت رایگان نبوده و بابت انجام آن باید هزینه ای پرداخت کنید اما نگران آن نباشید. از آنجایی که در انتهای این همکاری، کاربران بیشتری با شما آشنا می شوند و فالوورهای شما افزایش خواهد یافت، می توانید به این هزینه به عنوان یک سرمایه گذاری مفید نگاه کنید و نتیجه بسیار مطلوبی را در انتها برای برند خود رقم بزنید.

بخوانید: شبکه های اجتماعی چه پست هایی باید منتشر شوند؟

امروزه شاهد آن هستیم که صنایع مختلفی همچون پوشاک، صنایع دستی و غیره با استفاده از اینستاگرام درآمد فوق العاده خوبی برای خود رقم زده اند و در صورتیکه شما هم بتوانید برنامه ای مدون به جهت گسترش برند خود در شبکه اینستاگرام تهیه کنید می توانید به یکی از برندهای درآمدزا در این شبکه اجتماعی تبدیل شوید.

برای پیدا کردن موثرترین حساب های کاربری اینستاگرام در راستای مگسترش بازاریابی در اینستاگرام ، کافیست به جستجوی هشتگ ها و کلمات کلیدی در موتور جستجوی اینستاگرام پرداخته و حساب های کاربری مهم را پیدا نمایید. در این هنگام موارد مشابه دیگر از طرف اینستاگرام به شما معرفی خواهد شد که با بررسی آنها می توانید بهترین و موثرترین آنها را انتخاب نموده، سپس درخواست همکاری را برای آنها ارسال نمایید.

منبع: نت مارکو

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *