تولید و مدیریت محتوا

پس از مشخص شدن استراتژی محتوا، بسترهای انتشار، تیم محتوایی ما تولید محتوای یکپارچه را آغاز می نماید، این محتوا می تواند تالیفی و یا ترجمه باشد که بر اساس نوع پروژه انتخاب می شود. محتواها در قالب متن به همراه عکس و طراحی گرافیکی، محتوای انیمیشنی و ویدئویی برای بسترهای گوناگونی که از پیش تعیین شده، آماده می گردد. بسترهای انتشار در ذیل آمده است، که در هر پروژه بر اساس نوع و استراتژی تعیین شده، مشخص می گردد.

  • بروشور دیجیتال
  • محتوای مورد نیاز بروشور چاپی
  • محتوای ایمیل مارکتینگ
  • محتوای مورد نیاز سایت
  • محتوای مورد نیاز انتشار در اپ
  • محتوای مورد نیاز انتشار در شبکه های اجتماعی
  • اینفوگرافیک
  • موشن گرافیک
  • تیزر تبلیغاتی

برای داشتن تبلیغات موفق مدیریت محتوا به صورت یک پارچه و متمرکز از اهمیت بالایی برخوردار است، ما می توانیم در زمینه اجرا نیز به مشتریان خود خدمت رسانی نماییم.

هر چیزی که مفاهیم و اطلاعات با مفهوم و ارزشمندی را به مخاطب انتقال دهد محتوا اطلاق می شود. هر وب سایتی چه بزرگ و چه کوچک دارای محتوا هستند با این تفاوت که وب سایتهای کوچک احتمال دارد تنها به یک نوسینده نیاز داشته باشند تا محتویات وب سایت را بر اساس محصولات و خدمات و… ارائه و در وب سایت منتشر کنند، حال آنکه وب سایتهای بزرگتر  برای نظارت بر تولید و انتشار محتوا در وبسایت خود به یک مدیر محتوا نیازمندند.  با افزایش اهمیت محتواهای الکترونیکی متنی، فایلهای صوتی و تصویری، کتابهای الکترونیکی،  اینفوگرافها و… وب سایت ها بیش از پیش به استراتژی مدیریت محتوا در وب سایتشان نیازمندند.

هر گونه محتوا شامل متن، صوت، تصویر و… که جهت انتقال مفاهیم و ارایه اطلاعات در وبسایت قرار می گیرد محتوا نامیده می شود و به فرایند تولید آن تولید محتوا گفته می شود. از جمله مهمترین اهداف سایت تولید محتوایی مرتبط با استراتژی های سایت است که از نظر مخاطب نیز ارزشمند باشد.

اصول مهم در تولید محتوا:

  • داشتن ایده برای تولید محتوا
  • تهیه لیست کلمات کلیدی
  • استفاده از ابزارهای تولید کننده عبارت مرتبط با کلمات کلیدی
  • نوشتن عنوان در تولید محتوای گیرا و جذاب
  • چک کردن محتوای وبسایتهای رقیب خود
  • در نظر گرفتن نیاز کاربر در تولید محتوا
  • بررسی  موضوع در چند مقاله متفاوت
  • تهیه لیست  مقالات تولیدی خود
  • تولید مقالات آموزشی
  • به روز کردن فرمت مقالات خود  در تولید محتوا
  • رعایت نکات نگارشی در تولید محتوا
  • نوشتن عنوان مناسب
  • ایجاد لینک های داخلی بین صفحات وب سایت
  • معرفی منبع و لینک به آن
  • استفاده از شکل و زیرعنوان برای آن
  • بخش بندی مقالات مرتبط
  • معرفی خود در انتهای محتوا
  • عدم کپی برداری
  • دربردارنده مطالب (علمی ، فنی و…) معتبر وصحیح
  • روان بودن متن ترجمه شده

تولید محتوای ارزشمند و مفید آسان نیست و نیاز به صرف هزینه و زمان زیادی دارد ولی محتوای خوب باعث تعمل و تفکر در خواننده می شود و باعث می شود تا خواننده به طرز متفاتی رفتار کند.

مشخصه های اصلی محتوای خوب

چنانچه محتوایی خوب و ارزشمند باشد بطور حتم بازدیدکنندگان زیادی دارند و باعث میشود در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالایی داشته باشد و در جایگاه های بالاتر قرار بگیرد. مشخصه های اصلی محتوای خوب عبارتنداز:

۱٫شکل تعاملی

یک محتوای مناسب و ارزشمند شکلی تعاملی دارد بطوریکه مخاطب را ترغیب به خواندن متن تا انتها می کند و باعث مشارکت مخاطب در بحث و ابراز نظر وی می شود. هر گونه مخالفت از طرف خواننده یا انتقاد نیز نشان دهنده مورد توجه بودن محتوا از طرف مخاطب است و این نظرات و انتقادات می تواند باعث بهبود تولید محتوا و تهیه محتوای ارزشمندتری شود.

۲٫ جذابیت

از جمله موارد مهم و تاثیر گذار در محتوا جذابیت آن برای خواننده می باشد تا خواننده پس از خواندن متن رضایتمند بوده و حس کند چیزی به اطلاعات و دانش وی افزوده شده است. یکی از نشانه های جذابیت محتوای تولید شده تعداد بازدید آن محتواست.

۳٫تیم متخصص

یک محتوای مناسب به وسیله تیم حرفه ای دارای مهارت و تخصص نوشته می شود. در بعضی موارد محتوای نگارش شده به تایید مشاوران تولید محتوا می رسد تا بدین ترتیب متن اعتبار بیشتری پیدا کند. بدین ترتیب با نگارش محتوا توسط متخصصین و نظارت مشاورین نوشته اعتبار و اصالت بیشتری به خود می گیرد.

۴٫ساختار قوی

از دیگر مشخصه های یک محتوای ارزشمند ساختار قوی متن و محتوی است بصورتیکه در عین سادگی تمامی جنبه های یک موضوع را در بگیرد و به وسیله انتقال محتوای ارزشمند ساختار ذهنی خواننده را تقویت نماید. تمامی تصاویر، جلوه های ویژه بکار رفته در متن محتوا باعث کامل شدن ساختار محتوا می شود.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *