تبلیغات محتوایی

 

تبلیغات محتوایی رویکردی استراتژیک در بازاریابی است که بر تولید محتوای مرتبط ، توزیع  مستمر و باارزش آن به منظور جذب مجموعه ای از مخاطبین  مرتبط است که  هدایت رفتار سودمند مشتری را به همراه دارد. نقطه عطف تبلیغات محتوایی مالکیت و تسلط بر رسانه ها می باشد. در این بحث، محتوایی خوب است که مشتریان را با شور و شوق و علاقه به خواندن آن محتوا ترغیب نماید.

به بیانی دیگر، تبلیغات محتوایی ، هنر  ایجاد ارتباط با مشتریان بدون در نظر داشتن قصد اولیه برای فروش می باشد. این نوع تبلیغات فعالیتی مستمر و بدون وقفه است که جهت بالا بردن هر چه بیشتر آگاهی مشتری استفاده می شود. بدنه اصلی این نوع بازاریابی نیز بر همین تفکر استوار است که چنانچه فعالیتی مستمر و بدون وقفه را در طی زمان در اختیار مشتری قرار دهیم به طور قطع این رفتار ما باعث ایجاد وفاداری و  استفاده از خدمات و در نهایت قصد خرید کالا توسط مشتری می شود.

نکته اصلی در تبلیغات محتوایی این است که محتوای تولید شده باید برای مخاطبن ارزش داشته باشد. تبلیغات محتوایی به معنی تولید محتوای ارزشمند برای جذب هر چه بیشتر مخاطب و تبدیل مخاطبان بالفعل به مشتری بالقوه است. برای مطلع شدن از این نکته که چه نوع محتوایی برای مخاطب ارزشمند است می توانید با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید و از آن ها در مورد اینکه چه اطلاعاتی برای آن ها ارزشمند تلقی می شود پرسش کرد و از این طریق به بهبود تولید محتوای ارزشمند دست یافت.

چنانچه تبلیغات محتوایی به شیوه درست انجام گیرد با صرف هزینه و زمان کم می تواند بازده سرمایه خوبی داشته باشد.

روش‌های استفاده از تبلیغات محتوایی

  1. اطلاعات گرافیکی(اینفوگرافیک): استفاده از این نوع گرافیک ها به شرطی که دارای محتوای مناسب باشند می تواند مانگاری و اثر گذاری بیشتری بر ذهن مخاطب داشته باشد و برای مدت زیادی بر روی رسانه ها باقی بماند. این روش تنها با صرف هزینه زمان می تواند اثر خوبی بر کسب وکارهای مرتبط داشته باشد.

۲٫صفحه اینترنتی: عاملی که باعث تفاوت بین صفحه معمولی اینترنت و صفحه ای که در آن تبلیغات محتوایی قرار دارد می شود در جذابیت محتوا و صفحات است که باعث جذب بازدید کنندگان بیشتر و مطالعه بیشتر محتوای تبلیغات میشود.

۳٫پادکست: نام دیگر آن رادیوی اینترنتی می باشد که در سال ۲۰۰۴ استفاده از آن گسترش یافت.

۴٫ویدئو: استفاده از ویدئو و پادکست به دلیل صرف هزینه صوتی و تصویری کمتر در تبلیغات محتوایی به کار برده می شود ولی به دلیل سهولت استفاده از آن می تواند تاثیرگذاری مطلوبی داشته باشد.

اهداف تبلیغات محتوایی

  • افزایش آگاهی در مورد برند
  • افزایش آگاهی در مورد محصولات
  • افزایش تعداد موقعیت‌های فروش بالقوه
  • ایجاد وفاداری
  • افزایش فروش
  • مشتریان مشتاق

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *