بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، از جمله روشهای بازاریابی آنلاین یا اینترنتی می باشد که سعی دارد با حضور فعال خود به شناسایی برند خود بپردازد، باعث افزایش بازدید از وبسایت شود، باعث بهبود سئو وبسایت شود و نیز پاره ای از اهداف بازاریابی را محقق سازد.

از جمله اهداف اصلی  فعالیتها در رسانه های اجتماعی تولید محتوایی جذاب برای مخاطبین است بطوریکه حتی الامکان بتوانند محتواها را در سایت خود به اشتراک بگذارند و از این طریق باعث بهبود آگاهی از برند و فروش هرچه بیشتر محصول و نیز باعث جذب مخاطب و دسترسی بیشتر به آن ها شوند.

از جمله نتایج باارزش بازاریابی شبکه های اجتماعی تبلیغات دهان به دهان است که منجر به افزایش اعتبار می شود. برای انجام بازاریابی توسط شبکه های اجتماعی باید ابتدا مدل بازاریابی مناسبی را درنظر گرفت که مدل شامل انتخاب شبکه اجتماعی مناسب، مخاطبین هدف، تعیین برنامه های زمانی و مالی همچنین روش تبلیغ می باشد. از جمله روش های بازاریابی که توسط شبکه های اجتماعی می توان به راه انداخت ساخت یک پیج اختصاصی و تولید محتوای هدفمند در آن است که میتواند نتایج ارزنده ای به بار بیاورد و باعث افزایش محبوبیت برند شما شود و طرفدارانی از نقاط مختلف دنیا را به بار آورد. علاوه بر ایجاد پیج تخصصی میتوان از روشهای دیگر تبلیغاتی مانند استفاده از افراد سرشناس بهره جست. در این روش افرادی که فالوورهای چند صد هزاری دارند کالا و خدمات دیگران را به ازای دریافت مبلغی به طرفداران خود معرفی و پیشنهاد میکنند که اثربخشی استفاده از این روش معمولا خیلی بالاست و بازگشت سرمایه خوبی را به همراه دارد.

در بازاریابی شبکه های اجتماعی بایدان نکته را در نظر گرفت که حضور در تمامی شبکه های اجتماعی لازم نیست بلکه تنها حضور در شبکه هایی که با نوع محصول شما همخوانی دارند ضرورری میباشد و می توانید در آن شبکه ها  به ایجاد صفحات اختصاصی خود اقدام نمایید.

اهداف بازاریابی شبکه های اجتماعی

  • افزایش شناسایی نام تجاری در شبکه های اجتماعی
  • یافتن مشتریان بالقوه
  • ایجاد یک اجتماع در جهت افزایش خط تولید
  • افزایش میزان مشتریان با انجام تعاملات بیشتر

مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی

  • شناسایی بهتر کسب و کار (برند سازی)

شرکت ها با حضور خود در شبکه های اجتماعی خود را هرچه بیشتر به مخاطبان می شناسانند و با مخاطبان بیشتر و جدیدتری آشنا می شوند و و استراتژی آگاهی از برند خود را در میان مخاطبان افزایش می دهند.

  • وفاداری مشتریان

برندهایی که از شبکه های اجتماعی برای معرفی خود استفاده می کنند بین مشتریان خود از وفاداری بیشتری برخوردارند.

  • ایجاد فرصت های تجاری بیشتر

 ارسال هر پست اعم از فیلم عکس یا کامنت می تواند منجر به واکنشی از طرف مخاطبان شود که این واکنشها ممکن است باعث بازدید از سایت شما شود و در نهایت به یک فرصت تجاری برای شما تبدیل شود .

  • کاهش هزینه های بازاریابی

در شبکه های اجتماعی به علت نبود تبلیغات از طریق رسانه های جمعی یا بنرهای چاپی تبلیغاتی هزینه های بازاریابی به طور چشمگیری کاهش می یابد و در این شبکه ها هزینه ها  تنها به تهیه و تولید محتوا و صرف نیروی زمانی محدود می شود که در مقابل هزینه سایر تبلیغات بسیار ناچیز می باشد.

  • بهبود رتبه در موتورهای جستجو

عوامل زیادی در بهبود رتبه سایت تاثیر دارد که یکی از آن ها که به صورت غیر مستقیم در افزایش رتبه وب سایت ها  تاثیر دارد فعالیت در شبکه های اجتماعی و  گذاشتن لینک مطالب خود در آن ها و بازدید هر چه بیشتر توسط فعالان شبکه های اجتماعی میباشد.

  • شناسایی رفتار مخاطبان و نیازهای آن ها

شبکه های اجتماعی این امکان را برای کسب و کارها فراهم می کنند تا اطلاعاتی  از جمله علایق آن ها رفتار و… در مورد مخاطبانش بدست آورد و استفاده از این امکانمی تواند بسیار با ارزش باشد.

6 پاسخ به “بازاریابی شبکه های اجتماعی”

  1. علی گفت:

    الان بازاریابی در شبکه های مچازی از تبلیغات در مدیوم تلویزیون به سرعت در حال پیشرویست و بیشتر مخاطبان پای شبکه های مجاز هستن تا تلویزیون

  2. الهه گفت:

    تقریبا الان همه صنف ها دارن درشبکه های اجتماعی تبلیغات میکنند.

  3. حمید گفت:

    تبلیغ در شبکه های اجتماعی پر مخاطب تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد.

  4. مرتضی گفت:

    تبلیغات در شبکه های اجتماعی پر رنگ مثل اینستاگرام باعث بهتر دیده شدن و معرفی بهتر می گردد.

  5. فریبا گفت:

    بازار یابی در شبکه های اجتماعی یا همان بازار یابی آنلاین برای جذب مخاطب و مشتری بهتر است و همچنین تبلیغات ارزان تر است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *