ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ فرآیند ارسال ایمیل به مخاطبان با هدف افزایش فروش کالا و خدمات گفته می شود. ایمیل مارکتینگ از جمله ابزارهای بازاریابی دیجیتالی است که در پاره از مواقع برای بازاریابی مستقیم و در پاره ای دیگر برای بازاریابی انبوه مورد استفاده قرار می گیرد. در میان انبوه ابزارهای تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ از جمله تاثیر گذارترین و ارزان ترین ابزارهای تبلیغاتی بشمار می رود. ایمیل ها اهداف متفاوتی را دنبال می کنند که عبارتنداز:

  • تدوام فروش و وفاداری از طریق ارتباط با مشترهای کنونی و قدیمی
  • افزایش کاربران و مخاطبان جدید بوسیله ارسال ایمیل
  • تبلیغ برای سایر برندها و کمپانی های مشایه  با ارئه محتوای مفید

هدف از ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ اهداف متفاوتی را می تواند دنبال کند که از جمله موارد آن می توان به اطلاع رسانی مفید و به موقع، ارتباط مستمر و موثر با مخاطبان برای فروش های آتی، تبلیغات، فروش خدمات و محصولاتف جلب اعتماد و برند سازی و در نهایت ایجاد وفاداری در مخاطبان و مشتریان اشاره کرد.

ایمیل های ارسالی به سه دسته تقسیم میشوند:

  • ایمیل های اطلاعاتی
  • ایمیل های اطلاعاتی-تبلیغاتی
  • ایمیل های صرفا تبلیغاتی

 ایمیل های اطلاعاتی-تبلیغاتی می تواند یکی از بهترین انوع های ایمیل های ارسالی باشد،  چراکه  هم می تواند اطلاعات ارزشمند و رایگانی را دراختیار کاربران و مخاطبان قرار دهند و هم می تواند به تبلیغ  محصولات و خدمات خود  بپردازد و نیز آن ها را به فروش برساند.

مزایا ایمیل مارکتینگ

  • ارسال سریع پیام به هزاران نفر مخاطب
  • اطلاع رسانی در مورد محصول خدمت یا برند
  • وفاداری به مشتری از طریق ارائه خدمات پشتیبانی به مشتری
  • جداسازی مخاطبان بالفعل از مخاطبان بالقوه و داشتن برنامه جداگانه برای هر گروه
  • صرف زمان و انرژی محدود نسبت به سود حاصله
  • موثرترین و ارزانترین روش بازاریابی
  • دارا بودن قابلیت انعطاف بالا و همچنین قابلیت شخصی سازی
  • امکان ارسال متن، تصویر و فایل بصورت همزمان
  • امکان بررسی دقیق نرخ مشاهده ایمیل ها و کلیک بر لینک های موجود در ایمیل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *